למה המעריצים שלכם צריכים אתכם ברדיו ?

אתם מכירים את הסצנה הזאת בסרטים הרומנטים על הבחורה הנאיבית שמחכה לאביר על הסוס הלבן ולפתע מגיעה החברה, הלא תמימה שלה, מעיפה לה סטירה ואומרת לה שאין אבירים על סוס לבן שיופיעו פתאום והיא צריכה לעשות מהפך בשביל למצוא את הבן זוג המושלם? ברשותי, אני מעיף לכם את הסטירה מטאפורית הזאת. בתור אמנים אתם צריכים לעשות כמה שיותר פעולות בשביל שקהל המאזינים יכיר אתכם, יידע מה אתם הולכים לעשות ובכלליות יתפתה לשמוע עוד שירים שלכם. פעולה כמו שמיעת השיר שלכם ברדיו זו חתיכת פעולה ואלה הסיבות למה.
אידוב שי | 12/03/2015

ססמי היפתח! - כמו שכבר הספקנו להבין ב"איך להיכנס לרדיו ??", הסיבה העיקרית ששולחים שיר לרדיו היא בשביל לחשוף את עצמכם לציבור הרחב ובין היתר לאנשי מפתח בתעשייה. אתם צריכים להגיע אל אנשי מפתח בדרך כלשהי, איך אנשי מפתח יחשבו על לקדם אתכם אם אתם לא מגיעים אליהם, ואיזו דרך יותר טובה אם לא ברדיו? אנשי מפתח חייבים להיות מעודכנים בכל מה שקשור לעולם המוזיקה ויהי מה. זה אומר שהעבודה שלהם דורשת מהם להיות קשובים לרדיו כל הזמן. מהצד שלכם זה אומר שככה אנשי מפתח יכולים לדעת שאתם קיימים ולהגיע אליכם. תחשבו על זה, יכול להיות שיושב עכשיו מישהו שמחפש בדיוק את מה שיש לכם להציע ויכול לקדם אתכם אבל הוא לא יודע שאתם קיימים, אז איך הוא יגיע אליכם? אם עד היום אתה לא הגעתם אליו או שהוא לא פנה אליכם זה אומר שפייסבוק, YouTube או כל דרך אחרת שאתם מפרסמים את המוזיקה שלכם לא פורצת מספיק קדימה בשביל להגיע אל אנשים שאתם לא מכירים וככה אנשי מפתח בחיים לא יגיעו אליכם. מאידך גיסא אם  אתם מושמעים ברדיו זה אומר שהמוזיקה שלכם מגיעה גם אל האוזניים של מי שעדיין לא מכיר אתכם ובטוח אל מי שהעבודה שלו מחייבת אותו להיות קשוב לרדיו ולמצוא את ההצלחה הבאה של תעשיית המוזיקה (כמו ציידי כשרונות, יחצ"נים או כל איש מפתח אחר).

ז'מפל קלוד - בואו נשים אתכם לרגע בנעליהם של הקהל החיצוני הפוטנציאלי שלכם (קהל חיצוני -  כל מי שאוהב את השירים שלכם ואתם לא מכירים אותו), איך הוא אמור לדעת שהוא אוהב את השירים שלכם אם אתם לא מגיעים אליו? גם אם תפרסמו במשך שנים שירים בפייסבוק ובYouTube עדיין יהיה לכם קשה לקדם את עצמכם, כי אתם לא מגיעים אל קהל חיצוני. אתם חייבים השמעות בסדר גודל ארצי בשביל להגיע אל הקהל החיצוני שיגיע אל ההופעות שלכם, שייקנו את הדיסקים שלכם ובקיצור מספיק אנשים בשביל שתוכלו להפוך את זה לקריירה. השמעות בסדר גודל ארצי כמו הרדיו זה מה שייתן לך את הפוש (Push) הזה קדימה' שזה מה שיכיר ביניכם לבין קהל שלא נמדד בחברים ומשפחה.

גם קוקה קולה צריכה להיחשף - סביר להניח שחצי שנה מעכשיו אתם תראו לפחות פרסומת אחת של קוקה קולה, לא משנה התאריך שאתם קוראים את המילים הללו, אם זה בעתיד או 123 שנים אחורה גם קוקה קולה צריכה להמשיך להזכיר לכם שהיא קיימת! וכל עוד אתם לא מוכרים כמו קוקה קולה אתם חייבים להזכיר לקהל שלכם שאתם קיימים ולמה הוא אוהב את השירים שלכם. בתור בני אדם אנחנו מתעסקים בהרבה דברים ביומיום וכשאנחנו שומעים שיר מסויים, גם אם אהבנו אותו זה לא אומר שנזכור אותו, במיוחד אם אתם בתחילת דרכם ובקושי מכירים אתכם או שמכירים שיר או שניים שלכם. אתם תמיד צריכים להזכיר לקהל שלכם שאתם נמצאים שם והסיבה למה הוא אוהב את השירים שלכם, בדרכים שהקהל שלכם נוהג לשמוע שירים. לצורך העניין לדחוף לאנשים את השירים שלכם בפייסבוק או דיסק שלכם ברחוב כנראה לא יניב תוצאות טובות, אבל אם השיר שלכם יהיה ברדיו למשל, שזה המקום שאנשים באים בשביל לשמוע מוזיקה (בין היתר מוזיקה חדשה), הקהל יהנה לשמוע את השיר. ככה אתם מזכירים לו שהוא אוהב את השיר הזה ומגדילים לעצמכם את הסיכויים שהוא יבוא להופעה שלכם, ייקנה דיסק שלכם, יספר לחברים שלו עליכם וכו'...

לסיכום -
לצוד אתכם – העבודה של אנשי המפתח בתעשיית המוזיקה מחייבת אותם להיות קשובים ומעודכנים בכל מה שחדש במוסיקה, בין היתר הוא מחוייב להקשיב לרדיו שזה אומר בשבילכם ששם נמצאים האנשים שאתם צריכים בשביל להתקדם בתעשייה.
נעים להכיר – בשביל שקהל חיצוני יכיר אתכם, אתם חייבים להיות מושמעים בהשמעה ציבורית כמו הרדיו.
להשאר בתודעה – אתם חייבים להשאר בתודעה של אנשים, בצורה חיובית, בשביל להתקדם בעולם המוסיקה. לשמוע שיר שלכם ברדיו זו דרך מעולה בשביל להזכיר לקהל שלכם שהוא אוהב את השירים שלכם :)