בוחרים סינגל לרדיו

"אני אמן, ובתור אמן אני רוצה לשלוח שיר לרדיו שמבטא את האמירה האומנותית שלי" עצרו את הכל! יש פה אמן עם אמירה אומנותית. זה נכון שאף- אחד לא מכיר אותו ורוב הסיכויים שאת האמירה שלו כבר שמענו הרבה לפניו. אבל בכל זאת, מכל האמנים שמנסים לשלוח שירים לרדיו הוא יקבל את הבמה כי הוא, מי שזה לא יהיה, שולח שיר עם אמירה אומנותית לרדיו.
התסריט הזה חוזר על עצמו יותר מדי פעמים, את אף- אחד לא מעניין האמירה האומנותית שלכם אם אין עדיין חיבור אל השירים שלכם. אתם צריכים למכור את עצמכם ולתת לסינגל להיות המפתח של המאזינים ואנשים חשובים בתעשייה בכדי שיסתקרנו מספיק בשביל למצוא עוד שירים שלכם.

אידוב שי | 18/02/2015




אני, עצמי ומה שמי - אמנים בלי גב של מפיצים, יחצ"נים, אקו"ם, צפיות גבוהות בYouTube, חברות תקליטים וכו'... הם יותר מאמנים, הם גם צריכים להיות משווקים טובים. שזה אומר בשבילכם שאתם צריכים לדעת איך למכור את עצמכם. המטרה שלכם כשאתם שולחים שיר לרדיו, גם אם הוא עומד בתנאים של הרדיו, היא שימשיכו לחפש אתכם למשל ב- YouTube, Facebook, Google, חנויות תקליטים, מתי יש לכם הופעה וכו'...  ברגע שאתם מחליטים לנצל את הבמה עוד לפני שיש חיבור אליכם ע"י שליחת שיר שלא מושך לחפש אחריכם אתם יורים לעצמכם ברגל בזמן שאתם מנסרים את הענף שעליו אתם יושבים. אתם צריכים שיר קליל בלי יותר מדי אמירות אומנותיות, משהו שיגרום לאנשים להנעים את הזמן שלהם כשהם עושים משהו, שיר שישאר לאנשים בראש שעות אחרי ששמעו אותו. אתם חייבים לזכור שאנשים לא מקשיבים לשירים ברדיו, הם שומעים שירים ברדיו שזה חתיכת הבדל בשבילכם. מכוון שאמירה אומנותית של שיר כשאין עוד חיבור לאף- אחד מהשירים שלכם לא שווה יותר מדי אם בכלל ברדיו.
אז מה עושים? פורשים מתעשיית המוזיקה, מוותרים על הרדיו, מרימים ידיים ומצטערים על הרגע הזה שחשבתם שיש לכם סיכוי בכלל... או שממשיכים לקרוא ומבינים שהתעשיית המוזיקה קשה, מתישה, מעייפת, לא סלחנית בכלל ותגרום לכם לא לישון הרבה זמן. אם אתם אמנים שפועלים עם משאבים עצמאיים ובלי גב של אף- אחד מהנ"ל אז אתם חייבים להילחם על המוזיקה שלכם ולדעת מול מה החלטתם להציב את עצמיכם. ברגע שאתם מבינים את תעשיית המוזיקה הכל יהפוך להיות הרבה יותר פשוט וקל. יש עוד הרבה עבודה לפנינו ואתם צריכים לדעת לאן ואיך לכוון את החרב שלכם.





השקט שלפני הסערה -  אוקי, אז החלטנו להיות חכמים ולנסות להבין איך תעשיית המוזיקה עובדת בשביל שנוכל להיות חלק מהתעשייה הזאת. אז מה צריך לעשות? איך אפשר להבין את תעשיית המוזיקה מבלי להיות חלק פעיל ממנה? איך אפשר לדעת לאיזה מבין השירים שאני רוצה לשלוח לרדיו יש לו יותר סיכויים למשוך משירים אחרים? איך בכלל אני מוכר את עצמי דרך הרדיו אם אין לי נסיון במכירות? חוץ מזה, מכירות ושיווק זה משהו רע! אני לא רוצה להיות חלק מזה.
דבר ראשון, בשביל להבין את תעשיית המוזיקה- תפתחו רדיו, תקשיבו לטלויזיה ותראו איזה שירים מצליחים, תנסו לגבש הבנה של איזה שיר מהשירים שלכם יהיה מתאים לשירים שכבר קיימים ברדיו. תיהיו חלק מהתעשייה, תמצאו מצעדים של תחנות רדיו ותראו איזה שירים נבחרים ע"י קהל המאזינים. בגדול, לנסות להבין את התעשייה זה פשוט תאורתית אבל מעשית זו חתיכת עבודה, במיוחד למי שאין לו נסיון בהבנת שווקים או שהוא מתעסק בזה פעם הראשונה.
 דבר שני
, תקשיבו לשירים שלכם ותנסו להבין לאיזה קהל הוא פונה. אם למשל, אתם כותבים שירי אהבה מנקודת מבט של הגבר - אז תכוונו לקהל גברי. שזה אומר שבחירת השיר לרדיו צריכה להיות בחירה כזאת שתגרום לגברים לחפש עוד שירים שלכם. אם אתם כותבים שירי מחאה שכנראה מדברים אל קהל של זוגות צעירים שמתקשים לקנות דירה, אז תחכו שיהיה ניצוץ של באז בנוגע למחאת דיור ברדיו ואז תשלחו את השיר שלכם, כי זה מה שכנראה יהיה רלוונטי ומתאים לקהל המאזינים של הרדיו באותו רגע.
דבר שלישי, מכירות לא אומר בהכרח שאתם צריכים עכשיו להתחיל ללבוש חליפה ולהתחיל לשכנע אנשים להקשיב לשירים שלכם או לנהוג בדרך שאנשי מכירות מוצגים בתעשיית הסרטים, ממש לא!. כל מה שקשור למכירות זה בסך הכל ההבנה של מה הקהל שלכם צריך לדעת בשביל שהוא ימצא לנכון לבוא להופעות שלכם, לקנות דיסקים שלכם, לחכות לראיון שלכם ברדיו או במילים אחרות להוציא כסף על המוזיקה שלכם כי הוא מאמין בכם ורוצה לראות אתכם מגיעים רחוק, כי אתם ריגשתם אותו בעזרת השירים שלכם, כי השירים שלכם היו שם כשהקהל היה צריך מישהו שיבין אותו וכו'... זה אומר שכשאתם מוכרים את עצמיכם אתם עוזרים לקהל שלכם להבין מה בדיוק אתם מציעים ואם בכלל זה משהו שהקהל רוצה / צריך.

קוף רואה קוף עושה -  אם לא שמתם לב תרשו להיות הראשון שפותח לכם את העיניים, כרגע יש הצפה של זמרים, הרכבים ומוזיקאים בכלליות. אנחנו חיים בתקופה כזו שיש תחרות לא נתפשת בשוק ולנסות להיות אמן במדינת ישראל לבד זה בערך כמו להיות גרגיר חול באמצע המדבר בתקווה שהרוח תגרור אתכם לנווה מדבר כשיש עוד המון גרגרי חול כמוכם וכולם רוצים להגיע לאותו נווה מדבר. למזלכם אתם רוצים להיות מוזיקאים בתעשיית המוזיקה שהיא חלק מתעשיית השעשועים, שזה אומר מבחינתכם שכל פעולה שעושים בתעשייה צריכה להיות חשופה איפשהו לכולם כי בסיס ההצלחה שלכם תלויה בקהל שנחשף אליה או במילים אחרות להרכבים בסדר גודל שלכם או גדולים מכם יש תיעוד של איך הם מקדמים את עצמם. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחרי להקות בסדר גודל שלכם ולראות מה בדיוק הם עושים, איפה הם מצליחים שאתם לא מצליחים ולעשות כמוהם - קוף רואה קוף עושה. תעשו Like לעמודים שלהם בפייסבוק, תראו איפה הם מופיעים, איזה פוסטים הם כותבים, כנסו לאתר שלהם ותראו מה הם מתכננים לעשות, אם הם השיגו ראיון ברדיו תנסו לברר מי השדרן ותדברו איתו. בקיצור לא חסר מה לעשות, תכינו לעצמיכם תכנית עבודה מסודרת של מה הם עושים ותעשו את הדברים שהם הצליחו ואתם לא.

לסיכום -
1. חיבור זה שם המשחק - כששולחים שיר לרדיו הוא צריך להיות שיר שקל להתחבר אליו.
2. הצד הלא אפל של המכירות - כולם מוכרים את עצמם וכך גם אתם צריכים. חשוב שתבינו כמה חשוב למכור את עצמכם, אחרת אתם פשוט תהיו עוד אמן מיוסר.
3. הם עשו את זה קודם - אם אמנים בסדר גודל שלכם יכולים להרשות לעצמם אז גם אתם יכולים להרשות לעצמכם, תראו מה אחרים עושים ותעשו גם אתם.